Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

40 Traxxów z Alstomu dla OnTrain

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Autor:

Alstom

Data publikacji:
17-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
40 Traxxów z Alstomu dla OnTrain
fot. Alstom
Alstom i OnTrain podpisały dwie umowy na dostawę wielosystemowych lokomotyw elektrycznych Traxx Universal. Pudła pojazdów powstaną w zakładzie Alstom we Wrocławiu (dawny Pafawag). Pierwsza z umów obejmuje opcję na dostawę kolejnych 20 egzemplarzy.

Pierwsza umowa, podpisana 29 listopada, dotyczy dostawy przez Alstom 35 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji z możliwością zakupu przez OnTrain dodatkowych 20 pojazdów. Objęty tą umową tabor będzie dopuszczony do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii, Chorwacji i Serbii.

Na mocy drugiej umowy, podpisanej 12 grudnia, Alstom dostarczy pięć wielosystemowych Traxxów Universal trzeciej generacji, dopuszczonych do eksploatacji w Korytarzu Wschodnim (w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech). Zakup wskazanych wyżej lokomotyw przez WBW2 sp. z o.o., działającą pod marką OnTrain, będzie realizowany w ramach rozstrzygniętego w listopadzie 2024 roku zamówienia na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych zeroemisyjnych elektrycznych lokomotyw wielosystemowych wraz z ich utrzymaniem technicznym w okresie gwarancji w zakresie poziomów utrzymania od P1 do P3.

Łącznie Alstom dostarczy OnTrain 40 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal trzeciej generacji. Jeśli nabywca skorzysta z dodatkowej opcji zakupu 20 lokomotyw, liczba ta zwiększy się do 60 lokomotyw, czyniąc OnTrain największym klientem Alstomu posiadającym tego typu lokomotywy w tej części Europy. Wraz z umowami na dostawy lokomotyw Alstom i OnTrain podpisały umowy na utrzymanie prewencyjne zakupionego taboru w okresie gwarancyjnym.

Za produkcję lokomotyw odpowiadać będzie zakład Alstom w Kassel w Niemczech. Nadwozia powstaną jednak we wrocławskim zakładzie Alstom Polska. Pojazdy będą wyposażone w system sygnalizacji Onvia (wcześniej znany jako Atlas) – wiodące na rynku rozwiązanie pokładowe Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), obejmujące największą liczbę krajów i podsystemów.

– Bardzo cieszymy się, że na polskim rynku pojawił się nowy gracz, który wybrał nasze lokomotywy jako fundament tworzonej floty pojazdów. Niebawem pojawią się one na szlakach kolejowych w Polsce i w regionie – podkreśla dyrektor zarządzająca Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich Beata Rusinowicz.

Prezes zarządu OnTrain Piotr Ignasiak przypomina, że zainteresowanie wynajmem nowoczesnych lokomotyw stale rośnie. – Polska inwestuje i będzie inwestować w nadchodzących latach ogromne środki w modernizację i budowę kolejowych korytarzy transportowych. Dodatkowo będzie to wzmacniane poprzez ciągły, dynamiczny rozwój transportu intermodalnego. Rosnąca pozycja gospodarcza Polski nie idzie jednak w parze ze statystykami wieku i efektywności użytkowanego przez przewoźników taboru – zauważa. – Mamy tutaj wiele do nadrobienia. Biorąc pod uwagę te okoliczności, sądzimy, że popyt na wynajem nowoczesnych lokomotyw będzie przyśpieszał. Tym samym OnTrain stanie się atrakcyjnym partnerem dla przewoźników. Zakup lokomotyw wielosystemowych Traxx 3 to część naszej strategii pozwalającej zaoferować naszym klientom lokomotywy, które spełniają najwyższe oczekiwania i przyczynią się do pozytywnego wpływu transportu kolejowego na środowisko. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu inwestorów Marguerite, Griffin Capital Partners oraz WBW Invest – dodał.

OnTrain to nowa spółka, której większościowym udziałowcem jest Marguerite, paneuropejski inwestor infrastrukturalny, a pozostałymi – Griffin Capital Partners (prywatny inwestor oraz firma zarządzająca aktywami na rynku private equity i nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej, Niemczech i innych wybranych krajach UE) oraz WBW Invest, polska firma inwestycyjna działająca w sektorach: energii odnawialnej, transportu i logistyki, posiadająca duże doświadczenie w branży kolejowej, w szczególności w wynajmie taboru kolejowego). Strategia OnTrain zakłada dostarczanie przewoźnikom kolejowym nowoczesnych lokomotyw wraz z usługami utrzymania.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino ma 10 lat! Jak minęła dekada służby w PKP Intercity?

Tabor i technika

Pendolino ma 10 lat! Jak minęła dekada służby w PKP Intercity?

Paweł Rydzyński, Łukasz Malinowski 14 grudnia 2024

PKP Intercity podsumowują 10 lat Pendolino

Pasażer

PKP Intercity podsumowują 10 lat Pendolino

Roman Czubiński 03 grudnia 2024

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Infrastruktura

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Kasper Fiszer 28 listopada 2024

Regiojet: Pierwsze nowe lokomotywy Alstomu mogą jeździć z ETCS

Tabor i technika

Railpool z kolejnym kontraktem na wynajem Traxxów

Biznes

Railpool z kolejnym kontraktem na wynajem Traxxów

Roman Czubiński 29 listopada 2024

Zobacz również:

Pendolino ma 10 lat! Jak minęła dekada służby w PKP Intercity?

Tabor i technika

Pendolino ma 10 lat! Jak minęła dekada służby w PKP Intercity?

Paweł Rydzyński, Łukasz Malinowski 14 grudnia 2024

PKP Intercity podsumowują 10 lat Pendolino

Pasażer

PKP Intercity podsumowują 10 lat Pendolino

Roman Czubiński 03 grudnia 2024

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Infrastruktura

Polska w 100 minut. Ale do których miast?

Kasper Fiszer 28 listopada 2024

Regiojet: Pierwsze nowe lokomotywy Alstomu mogą jeździć z ETCS

Tabor i technika

Railpool z kolejnym kontraktem na wynajem Traxxów

Biznes

Railpool z kolejnym kontraktem na wynajem Traxxów

Roman Czubiński 29 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5